Oud-voorzitter Victor Cillekens Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Oud-voorzitter Victor Cillekens Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

De VVD Roermond feliciteert oud-voorzitter en fractievolger Victor Cillekens van harte met zijn Koninklijke Onderscheiding. Fractievoorzitter Vincent Zwijnenberg: “Ik ben er bijzonder trots op dat de VVD-fractie zo’n kundige en gedreven persoonlijkheid in haar midden heeft en feliciteer hem van harte met zijn lintje! Victor heeft als voorzitter de VVD Roermond door een hele moeilijke periode geloodst. Gelukkig ligt deze periode achter ons en kijken we vanuit eennieuwe, positieve mindset naar de toekomst.

Vanaf 1997 is Victor Cillekens lid van de commissie Beheer van tennisvereniging RTC NIP in het park Hattem. De commissie, waar hij ook zeven jaar voorzitter van is geweest, is onder meer verantwoordelijk voor het onderhouden van de graveltennisbanen en de opstallen. Tevens is hij een aantal jaren lid van de sponsorcommissie geweest. De heer Cillekens is bestuurslid, en vanaf 2011 voorzitter van het Comité Voettocht 30 december. Dit comité organiseert jaarlijks een voettocht naar en een herdenking bij het monument op de Luzenkamp. De tocht wordt georganiseerd ter nagedachtenis aan de dertien Roermondenaren en een Poolse krijgsgevangene die in de nacht van 26 op 27 december 1944 door de Duitsers aldaar werden gefusilleerd en ter herinnering aan de bijna drieduizend Roermondse jongens en mannen die op 30 december 1944 gedeporteerd werden naar Duitsland. In 2012 was de heer Cillekens mede-initiator en aansluitend tot 2015 betrokken bij de Rolstoel 2-daagse Roermond. Sinds 6 jaar is de heer Cillekens voorzitter van het Bewonersoverleg Kastelenbuurt, één van de vier buurten in de wijk Donderberg. Het bewonersoverleg behartigt de belangen van deze buurt. Daarnaast is hij vanaf 2013 voorzitter van het project Welkom in de Wijk. Bij dit project worden nieuwe bewoners welkom geheten en wegwijs gemaakt in de wijk Donderberg. Sinds april 2014 is hij secretaris van de Stichting Wijk Accommodaties Roermond (SWAR). Tenslotte is de heer Cillekens al jaren actief binnen de VVD in diverse functies. In de periode 2007 tot 2013 was hij voorzitter van de toenmalige afdeling Roermond en omstreken. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 was hij voorzitter van de kandidaatstellingscommissie(bron: gemeente Roermond).