Vincent Zwijnenberg

Vincent Zwijnenberg (1964) groeide op in De Lutte, een kerkdorp van de gemeente Losser. Hij behaalde zijn HAVO-diploma aan het Twents Carmellyceum in Oldenzaal. Daarna studeerde hij Bestuurskunde en Nederlands Recht in Enschede en Leiden en volgde hij een Postgraduate Verzekeringsrecht in Leuven (B). Tijdens zijn studententijd werkte hij voor de Tweede Kamerfractie van de VVD en was hij lid van het hoofdbestuur van de Algemene Vereniging Nederlandse Militairen (AVNM), een belangenorganisatie voor dienstplichtigen. Recent rondde hij de Postgraduate Governance Opleiding voor Commissarissen en Bestuurders af.

Vincent Zwijnenberg was bijna 30 jaar werkzaam op diverse managementposities in de verzekeringssector, laatstelijk vanuit Den Haag als directeur Public & Non-Profit bij MeeĆ¹s, an Aon company.

Hij maakte van januari 1991 tot maart 1994 deel uit van de Commissie Stadsontwikkeling van de gemeente Roermond. Van maart 1995 tot maart 2007 was hij lid van Provinciale Staten van Limburg, waarvan ook enkele jaren voorzitter van de VVD-fractie. Van maart 1998 tot januari 2007 was hij lid van de gemeenteraad van Roermond voor de VVD. Van april 2010 tot oktober 2012 was Vincent Zwijnenberg wethouder voor Integrale Veiligheid | Personeel, Organisatie en Informatievoorziening | Communicatie en Burgerparticipatie van de gemeente Roermond voor de VVD. Na de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 werd hij opnieuw gemeenteraadslid en fractievoorzitter voor de VVD in Roermond.

Vincent Zwijnenberg is getrouwd, heeft twee zonen en een dochter. Hij is alweer 30 jaar woonachtig in Roermond.