Karin Straus

Karin Straus is geboren Roermondse, opgegroeid in Melick. Na het VWO op Schöndeln studeerde ze Bestuurs- en Organisatiewetenschappen in Nijmegen en de Vrije Universiteit in Amsterdam. Later volgde zij nog een postgraduate opleiding op Nyenrode en haalde zij haar registratie als toezichthouder bij de Universiteit Maastricht.
Na een aantal jaren woonachtig te zijn geweest in Brussel, Amsterdam en Schipluiden woont zij alweer 15 jaar met haar gezin in haar thuisstad Roermond.
In het dagelijkse leven werkt Karin bij adviesbureau Rijnconsult/Rieken & Oomen. In haar vrije tijd is zij actief muziektheater beoefenaar en heeft ze enkele bestuursfuncties in cultuur en onderwijs.
Van 1998-2003 was zij gemeenteraadslid voor de VVD in Roermond, van 2004-2006 in de gemeente Midden-Delfland en van 2010-2017 lid van de Tweede Kamer, als woordvoerder onderwijs. Sinds 2019 is Karin fractievoorzitter van de VVD in Provinciale Staten van Limburg.