Coffeeshops weg uit Roermond!

Tijdens de Liberale Borrel & Babbel van gisteravond bij Hotel-café Willems aan de Godsweerdersingel over de coffeeshops spraken omwonenden van Sky en Skunk een grote voorkeur uit voor de nul-optie. Men ziet de coffeeshops het liefste verdwijnen uit het Roermondse straatbeeld. Deze optie maakt ongetwijfeld deel uit van de oplossingsrichtingen die binnenkort aan de gemeenteraad worden voorgelegd.

Het getuigt wel van lef: de VVD agendeerde de overlast van de beide coffeeshops voor haar maandelijkse Liberale Borrel & Babbel. Zelfs voor Ries Ouwerkerk, een ervaren idee-ontwikkelaar met een achtergrond bij de politie, geen gemakkelijke opgave. Hoe gezellig ook, de deur blijft stevig in het slot te zitten. Voor nieuwe ideeën, omdenken en creativiteit is nauwelijks ruimte. “Uit de vragen en opmerkingen van de Klankbordgroep en de omwonenden blijkt dat de burgemeester hen is kwijtgeraakt bij het zoeken naar een oplossing. Dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op” aldus VVD-fractievoorzitter Vincent Zwijnenberg. De komende maanden worden heel erg belangrijk. Binnenkort komt het onderzoeksrapport uit over verplaatsing en mogelijke scenario’s voor toekomstige maatregelen en na de raadsvergadering van december neemt de burgemeester een beslissing. Vincent Zwijnenberg roept de omwonenden op open te staan voor dialoog met de gemeente: “Alleen door met elkaar in gesprek te blijven, kun je komen tot oplossingen. Hakken-in-het-zand brengt helemaal niets”. De VVD was verheugd over de aanwezigheid van de fractievoorzitters van GL en SP.