Yes, het eerste schaap is over de dam!

Vanmiddag heeft in Den Haag de laatste Limburgborrel van dit jaar plaats gevonden. De Limburgborrel is inmiddels uitgegroeid tot het belangrijkste netwerkevent voor Limburgse bestuurders. Vele lokale bestuurders hebben de moeite genomen om de belangen van hun gemeente onder de aandacht te brengen van Haagse politici en ambtenaren. Deputé Koopmans vroeg aandacht voor de windenergie op zee met haar erg ingewikkelde verbindingen voor Noord-Brabant en Limburg. Hij waarschuwde voor een dreigende tweedeling in Nederland als het gaat om het profiteren van deze windenergie. Ook vroeg hij aandacht voor de snelle treinverbindingen naar het oosten. Met name is funest het ontbreken van een snelle verbinding tussen Maastricht-Aachen en Eindhoven-Aachen. Natuurlijk was deze keer ook een afvaardiging van de Roermondse VVD-fractie aanwezig bij de Limburgborrel. Tot groot genoegen hebben zij de hand kunnen drukken met GroenLinks wethouder Rens Evers. De VVD-motie over netwerken en lobbyen krijgt langzaam kleur. Nu CDA, DS, D66 en de burgemeester nog.