De hoogste tijd voor herontwikkeling voormalige melkfabriek!

De voormalige melkfabriek aan de Prins Bernhardstraat ligt er ondanks monumentale voorbescherming allerbelabberdst bij en is een doorn in het oog van de bewoners in de directe omgeving. De VVD-fractie heeft het college gevraagd of zij nog met eigenaar Rooswinkel in gesprek is. Het college geeft aan dat er op initiatief van een Roermondse makelaar en een regionale architect in 2018 en 2019 gesprekken hebben plaatsgevonden over een herontwikkeling (12 grondgebonden woningen, 24 patiowoningen en 34 appartementen, gedeeltelijk in combinatie met zorg), maar dat deze gesprekken geen vervolg hebben gekregen. De VVD-fractie roept het college op nu de regie te pakken. Het is wenselijk dat er op korte termijn duidelijkheid ontstaat: of de herontwikkeling wordt ter hand genomen of de voorbescherming gemeentelijk monument wordt gehandhaafd. Stilstand is achteruitgang, hier letterlijk!

Zie ook het artikel in Dagblad De Limburger of de bijlage:

Afbeelding: Dagblad De Limburger.