Vrijwilligers, jullie zijn goud waard!

Vandaag, op de Dag van de Vrijwilliger, heeft de Roermondse VVD haar grote waardering uitgesproken aan Wim Vaessen en Frans Stoel, de laatste al meer dan 65 jaar actief voor de vereniging. Zij zijn de voorzitters van RHC Concordia (hockeyvereniging) en Stichting Hammerveld (velden en clubgebouwen).

Met tomeloze inzet werkten zij al om de gevolgen van corona het hoofd te bieden. In juli van dit jaar kwam daar de ellende veroorzaakt door de overstroming bij, waardoor velden en gebouwen totaal onbruikbaar werden.

In een soort van tropenrooster bonden zij samen met een vijftigtal vrijwilligers ‘de strijd’ aan tegen water en modder, verzekeringsmaatschappijen, gemeente, waterschap en het landelijke rampenfonds om te zorgen dat zo snel mogelijk weer getraind en wedstrijden gespeeld kunnen worden en het verenigingsleven weer op de eigen accommodatie door kan gaan.

Dit alles doen zij belangeloos met opoffering van veel vrije tijd en steun van hun naasten voor hun ruim 600 leden, waaronder 480 jeugdleden. Roermond kent veel vrijwilligers zoals Wim en Frans.

Voor al die vrijwilligers, jullie zijn goud waard, dank voor jullie inzet!

Op de foto, met inachtneming van de coronamaatregelen, v.l.n.r. Frans Stoel, VVD-raadslid Ernest Oele en Wim Vaessen.